Městská knihovna v Přerově zahajuje od listopadu 2024 činnost Klubu programování a robotiky pro úplné začátečníky (dále jen Klub), ve kterém se můžeš naučit spoustu věcí souvisejících s programováním, internetem, robotikou a řadu dalších užitečných zajímavostí kolem počítačů. Aktivity Klubu budou probíhat během školního roku 2024/2025.
Pro koho je Klub určený?
- Pro všechny zájemce (začátečníky) ve věku od 10 do 14 let. Vzhledem k prostorovým možnostem učebny a dostupné technice je počet účastníků omezen max. počtem 9 osob.
Kdy, kde a jak často bude Klub probíhat?
- Činnost Klubu bude zahájena v pondělí 4. listopadu 2024 a bude probíhat až do června 2025 vždy v pondělí jednou za 14 dní v době od 15.30 do 17.00 hodin v učebně Městské knihovny v Přerově na Žerotínově nám. 36 (přízemí).
Kdo Klub povede?
- Činnost Klubu bude zajištěna lektorem s odpovídajícím odborným vzděláním a pedagogickými zkušenostmi v oblasti IT a vzdělávání.
Kolik stojí členství v Klubu?
- Klub je zpoplatněn částkou 900 Kč/účastník/školní rok. Částka je splatná do 31. 10. 2024 bezhotovostně na bankovní účet Městské knihovny v Přerově (číslo účtu 86-7119620217/0100), do zprávy pro příjemce uveďte jméno a příjmení dítěte. Poplatek nezasílejte dříve, než obdržíte potvrzení Vaší přihlášky (telefonicky nebo e-mailem). Poplatek není vratný za neabsolvované lekce.
Jak se do Klubu přihlásit?
- Termín podání závazných přihlášek do Klubu je do 25. 10. 2024. Přihlášku si můžete vyzvednout v půjčovně pro dospělé v provozní době tohoto pracoviště nebo stáhnout ve formátu PDF. Přihlášku musí podepsat zákonný zástupce zájemce o Klub a odevzdat ji v půjčovně pro dospělé na Žerotínově nám. 36 nebo zaslat e-mailem na adresu Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript..
Co všechno se v Klubu naučíš?
- Práce s Micro:Bitem:
- Práce s vestavěným LED displejem.
- Použití vestavěných tlačítek.
- Práce se zvukem.
- Orientace Micro:Bitu v prostoru.
- Propojení Micro:Bitů v síti.
- Práce s 3D tiskárnou:
- Seznámení s technologií 3D tisku a jejím využitím.
- Základy tvorby 3D modelů pro tisk.
- Tvorba a tisk vlastního 3D modelu.
- Práce s robotem EV3 Lego Mindstorm:
- Přehled LEGO Mindstorms EV3 sestavy.
- Seznámení s různými senzory a jejich funkcemi.
- Stavba jednoduchého robota s pohybovými senzory.
- Základní principy programování (sekvence, smyčky, podmínky).
- Vzdálené ovládání robota.
- Finální projekt.
- Soutěž.
Těšíme se na všechny účastníky!